LIIKUMISMÄNGUDE ÕNNERATAS
https://wheelofnames.com/dj6-tfk
NB! Vajuta ainult lõpuosale - tfk !!!
Kui ratas peatub, siis vajuta kastile "Close", vajutades "Remove" kaob mäng rattalt...
MÄNGUDE KIRJELDUSED:
SILGUD RITTA, ÜKS, KAKS, KOLM!
LEIDKE MÄNGUKS SOBIV SEIN VÕI PUU
VALIGE MÄNGUJUHT, KES SEISAB NÄOGA SEINA POOLE
TEISED MÄNGIJAD SEISAVAD TEMA SELJA TAGA 10-20m KAUGUSEL
MÄNGUJHT HÜÜAB:“SILGUD RITTA ÜKS, KAKS, KOLM!“
SELLE HÜÜDMISE AJAL TOHIVAD TEISED MÄNGIJAD TEMA POOLE JOOSTA
KUI LAUSE HÜÜTUD, PÖÖRAB MÄNGUJUHT KIIRESTI ÜMBER
NÜÜD EI TOHI ENAM KEEGI LIIKUDA.
KES LIIGUTAB, KÜKITAB MAHA JA MUUTUB VEEALUSEKS KIVIKS.
VÕIDAB SEE, KES JÕUAB ESIMESENA MÄNGUJUHI JUURDE JA TEDA PUUDUTAB.
KONNAKE, KONNAKE, KAS ME VÕIME TULLA ÜLE SINU KAUNI JÕE
ÜKS LAPS ON KONNAKE JA SEISAB MÄNGUVÄLAKU KESKEL
TEISED LAPSED ON VIIRUS MÄNGUVÄLJAKU ÄÄRES
LAPSED HÜÜAVAD KOORIS:
„KONNAKE, KONNAKE, KAS ME VÕIME TULLA ÜLE SINU KAUNI JÕE?“
KONNAKE VASTAB:
„AINULT SIIS, KUI TEIL ON SELJAS MIDAGI SINIST!“ VÕI
„AINULT SIIS, KUI TEIL ON KÄES KINDAD!“ JNE.
SEEJÄREL HAKKAVAD NEED LAPSED, KES KANNAVAD NIMETATUD VÄRVI RIIETUST, JOOKSMA TEISELE POOLE VÄLJAKUT.
KELLE KONN KÄTTE SAAB, HAKKAB UUEKS KONNAKS JA EELMINE KONN LÄHEB TEISTE LASTE HULKA MÄNGIMA
VIIMANE PAAR VÄLJA
MÄNGIJAD VÕTAVAD PAARIDESSE JA SEISAVAD ÜKSTEISE SELJA TAHA
MÄNGUJUHT SEISAB TEISTEST KOLME SAMMU KAUGUSELE KOLONNI ETTE, SELJAGA TEISTE POOLE MÄNGUJUHT HÜÜAB:
“ÜKS, KAKS, KOLM, VIIMANE PAAR VÄLJA!“
KOLONNI VIIMASE PAARI ÜLESANNE ON JOOSTA (ÜKS ÜHELTPOOLT JA TEINE TEISELT POOLT) MÄNGUJUHIST MÖÖDA NING SAADA UUESTI KOKKU.
KUI MÄNGIJAD ON MÄNGUJUHIST MÖÖDUNUD, PÜÜAB SEE ÜHE JOOKSJA KÄTTE SAADA.
KUI MÄNGUJUHT JÕUAB JOOKSJAT PUUDUTADA ENNE PAARI KOKKUSAAMIST, MOODUSTAB TA TEMAGA UUE PAARI JA NAD LÄHEVAD KOLONNI ESIMESEKS.
TEINE JOOKSJA SAAB UUEKS MÄNGUJUHIKS
KUI MÄNGUJUHT JOOKSJAT KÄTTE EI SAA, LÄHEB SAMA PAAR KOLONNI ESIMESEKS JA MÄNG JÄTKUB
PALLIDE VÕISTLUS
MÄNGIJAD SEISAVAD RINGSELT VÄIKESTE VAHEDEGA.
MÄNGUS ON 3 ERIVÄRVILIST PALLI, MIDA HAKATAKSE KÄEST KÄTTE EDASI ANDMA
EESMÄRK ON PALLID EDASI ANDA NII, ET NAD OMAVAHEL KOKKU EI SATUKS.
KÄTTESAADUD PALL LÄHEB MÄNGUST VÄLJA
MÄNGITAKSE VÕITJA PALLI SELGUMISENI
JÄNES PÕÕSAS
KAKS LAST ON RINNATI, KÄED ÜHENDATUD(„PÕÕSAD“)
ÜKS LAPS ON „JÄNES“, TEINE „JAHIMEES“
JÄNES JOOKSEB PÕÕSASTE VAHEL JA JAHIMEES AJAB TEDA TAGA
KUI JAHIMEES PUUDUTAB JÄNEST, VAHETAVAD NAD OSAD.
JÄNES SAAB PÕÕSASSE PUHKAMA MINNA.
SEE, KELLE ETTE JÄNES SELJAGA SEISIS, SAAB UUEKS JÄNESEKS
JAHIMEES AJAB UUT JÄNEST TAGA.
MERI JA MAA
MÄÄRAKE KINDLAKS „MERE“ JA „MAA“ PIIR
ÕPETAJA ON MÄNGUJUHT
MÄNGIJAD SEISAVAD RITTA RANNALE „MERE“ ÄÄRDE
MÄNGUJUHT ANNAB KÄSKLUSI:
KUI KÕLAB „MERI!“, PEAVAD KÕIK MERRE HÜPPAMA
KUI KÕLAB „MAA!“, SIIS HÜPPAVAD KÕIK MAALE TAGASI
KES EKSIB, LANGEB MÄNGUST VÄLJA
VÕIDAB SEE, KES KÕIGE TÄHELEPANELIKUMALT TÄIDAB ÕPETAJA KORRALDUSI
BANAANIKULL
MÄNGITAKSE NAGU TAVALIST KULLIMÄNGU,
KUID ÜKS MÄNGIJATEST ON AHV, TEISED BANAANID.
KUI AHV SAAB BANAANI KÄTTE, JÄÄB BANAANI KEHASTAV
ÕPILANE PAIGALE, TÕSTAB SIRGED KÄED ÜLES
KINNIPÜÜTUD BANAANI SAAB LAHTI PÄÄSTA TEINE MÄNGIJA
KES KOORIB BANAANI ÄRA:TOOB BANAANI KÄED ÜLEVALT ALLA
KOORITUD BANAANID MUUTUVAD TAGAAETAVATEKS
JOOKSE LÄBI VÄRAVA
MÄNGIJAD VÕTAVAD PAARIDESSE
SEISTAKSE RINGJOONEL NÄOD VASTAMISI - KÄED ÜLES TÕSTETUD JA ÜHENDATUD, NII ET MOODUSTUKS VÄRAV
ÕPETAJA VALIB ÜHE PAARI, KES MÄRGUANDE PEALE HAKKAB JOOKSMA PAARIDE VAHELT LÄBI, KUNI JÕUTAKSE OMA KOHALE TAGASI.
JOOKSU LÕPETANUD PAAR SEISAB LÄHTEASENDISSE JA JOOKSMA SAAB MINNA JÄRGMINE PAAR
PÄIKE JA VIHM
MÄNGUS ON SINISED JA KOLLASED „NUUDLID“
ÜKS MÄNGIJATEST ON SINISE NUUDLIGA „VIHM“
TEINE MÄNGIJA ON KOLLASE NUUDLIGA „PÄIKE“
ÜLEJÄÄNUD MÄNGIJAD JOOKSEVAD VÄLJAKUL RINGI.
„VIHM“ JA „PÄIKE“ HAKKAVAD MÄNGIJAID TAGA AJAMA.
KUI „VIHM“ PUUDUTAB JOOKSJAT, HAKKAB SEE LAPS KOHA PEAL HÜPLEMA NAGU VIHMAPIISK.
„PÄIKE“ PEAB KOLLASE NUUDLI PUUDUTUSEGA HÜPLEVA LAPSE PÄÄSTMA, ET TA SAAKS JÄLLE JOOKSMA MINNA.
HUNT JA JÄNESED
ÜKS MÄNGIJA ON HUNT, TEISED JÄNESED
JÄNESED JOONDUVAD MÄNGUPLATSI ÄÄREJOONELE,
HUNT SEISAB TEISEL POOL PLATSI
JÄNESED PEAVAD JÕUDMA TEISELE POOLE VÄLJAKUT
ILMA, ET HUNT NEID PUUDUTAKS.
HUNDI ÜLESANNE ON JÄNESEID PUUDUTADA.
KUI MÄNGUJUHT HÜÜAB „JÄNESED!“, SIIS HÜPPAVAD LAPSED
KAKS HOOTA KAUGUSHÜPET EDASI.
KUI MÄNGUJUHT HÜÜAB „HUNT!“, SIIS HÜPPAB LAPS
ÜHE HOOTA KAUGUSHÜPPE JÄNESTE POOLE.
KUI HUNT JÕUAB JÄNESTELE LÄHEMALE, SIIS ÜRITAB TA
TOENGLAMANGU KAUDU ÜHTE VÕI MITUT JÄNEST KÄEGA PUUDUTADA
PUUDUTATUD JÄNESED JOOKSEVAD TAGASI ÄÄREJOONELE
JA ALUSTAVAD MÄNGU UUESTI.
ESIMESENA ÜLE VÄLJAKU JÕUDNUD JÄNES SAAB UUEKS HUNDIKS
"MUNADE" KORJAMINE JA MUNAVÄRVIDE RATAS
Mängu kirjeldus:
Lapsed seisavad valgel joonel kuni õpetaja kallab sinistest vannidest saali akende alla murule värvilised pallid.
Seejärel veeretate järgneval lingil olevat ratast.
Ratast võib veeretada eelnevalt ka toas ja siis värvide järjekord või värvid meelde jätta.
https://wheelofnames.com/et/cqy-vpc
Mänguvariante on palju: iga laps veeretab oma värvi ja korjab seda värvi mune, õpetaja veeretab ühekaupa värve ja kõik lapsed korjavad veeretatud värvi mune, võib korjata ainult ühte värvi mune ja teised murule jätta, jne.
No comments:
Post a Comment