Monday, April 4, 2022

Tervisekarussell - nädal nr 2 ja 3 - 4.04-14.04.22

LIIKUMISMÄNGUDE ÕNNERATAS

https://wheelofnames.com/dj6-tfk


NB! Vajuta ainult lõpuosale - tfk !!!


Kui ratas peatub, siis vajuta kastile "Close", vajutades "Remove" kaob mäng rattalt...




MÄNGUDE KIRJELDUSED: 

SILGUD RITTA, ÜKS, KAKS, KOLM!

LEIDKE MÄNGUKS SOBIV SEIN VÕI PUU

VALIGE MÄNGUJUHT, KES SEISAB NÄOGA SEINA POOLE

TEISED MÄNGIJAD SEISAVAD TEMA SELJA TAGA 10-20m KAUGUSEL

MÄNGUJHT HÜÜAB:“SILGUD RITTA ÜKS, KAKS, KOLM!“

SELLE HÜÜDMISE AJAL TOHIVAD TEISED MÄNGIJAD TEMA POOLE JOOSTA

KUI LAUSE HÜÜTUD, PÖÖRAB MÄNGUJUHT KIIRESTI ÜMBER

NÜÜD EI TOHI ENAM KEEGI LIIKUDA.

KES LIIGUTAB, KÜKITAB MAHA JA MUUTUB VEEALUSEKS KIVIKS.

VÕIDAB SEE, KES JÕUAB ESIMESENA MÄNGUJUHI JUURDE JA TEDA PUUDUTAB.


KONNAKE, KONNAKE, KAS ME VÕIME TULLA ÜLE SINU KAUNI JÕE

ÜKS LAPS ON KONNAKE JA SEISAB MÄNGUVÄLAKU KESKEL

TEISED LAPSED ON VIIRUS MÄNGUVÄLJAKU ÄÄRES

LAPSED HÜÜAVAD KOORIS:

„KONNAKE, KONNAKE, KAS ME VÕIME TULLA ÜLE SINU  KAUNI JÕE?“                                                                                 

KONNAKE VASTAB:

„AINULT SIIS, KUI TEIL ON SELJAS MIDAGI SINIST!“ VÕI

„AINULT SIIS, KUI TEIL ON KÄES KINDAD!“ JNE.

SEEJÄREL HAKKAVAD NEED LAPSED, KES KANNAVAD NIMETATUD VÄRVI RIIETUST, JOOKSMA TEISELE POOLE VÄLJAKUT.

KELLE KONN KÄTTE SAAB, HAKKAB UUEKS KONNAKS JA EELMINE KONN LÄHEB TEISTE LASTE HULKA MÄNGIMA


VIIMANE PAAR VÄLJA

MÄNGIJAD VÕTAVAD PAARIDESSE JA SEISAVAD ÜKSTEISE SELJA TAHA

MÄNGUJUHT SEISAB TEISTEST KOLME SAMMU KAUGUSELE KOLONNI ETTE, SELJAGA TEISTE POOLE MÄNGUJUHT HÜÜAB:

“ÜKS, KAKS, KOLM, VIIMANE PAAR VÄLJA!“

KOLONNI VIIMASE PAARI ÜLESANNE ON JOOSTA    (ÜKS ÜHELTPOOLT JA TEINE TEISELT POOLT) MÄNGUJUHIST MÖÖDA NING SAADA UUESTI KOKKU.

KUI MÄNGIJAD ON MÄNGUJUHIST MÖÖDUNUD, PÜÜAB SEE ÜHE JOOKSJA KÄTTE SAADA.

KUI MÄNGUJUHT JÕUAB JOOKSJAT PUUDUTADA ENNE PAARI KOKKUSAAMIST, MOODUSTAB TA TEMAGA UUE PAARI JA NAD LÄHEVAD KOLONNI ESIMESEKS.

TEINE JOOKSJA SAAB UUEKS MÄNGUJUHIKS

KUI MÄNGUJUHT JOOKSJAT KÄTTE EI SAA, LÄHEB SAMA PAAR KOLONNI ESIMESEKS JA MÄNG JÄTKUB

  

PALLIDE VÕISTLUS

MÄNGIJAD SEISAVAD RINGSELT VÄIKESTE VAHEDEGA.

MÄNGUS ON 3 ERIVÄRVILIST PALLI, MIDA HAKATAKSE KÄEST KÄTTE EDASI ANDMA 

EESMÄRK ON PALLID EDASI ANDA NII, ET NAD OMAVAHEL KOKKU EI SATUKS.

KÄTTESAADUD PALL LÄHEB MÄNGUST VÄLJA

MÄNGITAKSE VÕITJA PALLI SELGUMISENI    


JÄNES PÕÕSAS

KAKS LAST ON RINNATI, KÄED ÜHENDATUD(„PÕÕSAD“)

ÜKS LAPS ON „JÄNES“, TEINE „JAHIMEES“

JÄNES JOOKSEB PÕÕSASTE VAHEL JA JAHIMEES AJAB TEDA TAGA                                                                                     

KUI JAHIMEES PUUDUTAB JÄNEST, VAHETAVAD NAD OSAD.

JÄNES SAAB PÕÕSASSE PUHKAMA MINNA.

SEE, KELLE ETTE JÄNES SELJAGA SEISIS, SAAB UUEKS JÄNESEKS                                                                                   

JAHIMEES AJAB UUT JÄNEST TAGA.


 MERI JA MAA

MÄÄRAKE KINDLAKS „MERE“ JA „MAA“ PIIR

ÕPETAJA ON MÄNGUJUHT

MÄNGIJAD SEISAVAD RITTA RANNALE „MERE“ ÄÄRDE

MÄNGUJUHT ANNAB KÄSKLUSI:

      KUI KÕLAB „MERI!“, PEAVAD KÕIK MERRE HÜPPAMA

      KUI KÕLAB „MAA!“, SIIS HÜPPAVAD KÕIK MAALE TAGASI

KES EKSIB, LANGEB MÄNGUST VÄLJA

VÕIDAB SEE, KES KÕIGE TÄHELEPANELIKUMALT TÄIDAB ÕPETAJA KORRALDUSI


BANAANIKULL

MÄNGITAKSE NAGU TAVALIST KULLIMÄNGU,

KUID ÜKS MÄNGIJATEST ON AHV, TEISED BANAANID.

KUI  AHV SAAB BANAANI KÄTTE, JÄÄB BANAANI KEHASTAV

 ÕPILANE PAIGALE, TÕSTAB SIRGED KÄED ÜLES

KINNIPÜÜTUD BANAANI SAAB LAHTI PÄÄSTA TEINE MÄNGIJA

KES KOORIB BANAANI ÄRA:TOOB BANAANI KÄED ÜLEVALT ALLA

KOORITUD BANAANID MUUTUVAD TAGAAETAVATEKS


JOOKSE LÄBI VÄRAVA

MÄNGIJAD VÕTAVAD PAARIDESSE

SEISTAKSE RINGJOONEL NÄOD VASTAMISI - KÄED ÜLES TÕSTETUD JA ÜHENDATUD, NII ET MOODUSTUKS VÄRAV

ÕPETAJA VALIB ÜHE PAARI, KES MÄRGUANDE PEALE HAKKAB JOOKSMA PAARIDE VAHELT LÄBI, KUNI JÕUTAKSE OMA KOHALE TAGASI.

JOOKSU LÕPETANUD PAAR SEISAB LÄHTEASENDISSE JA JOOKSMA SAAB MINNA JÄRGMINE PAAR   


PÄIKE JA VIHM

MÄNGUS ON SINISED JA KOLLASED „NUUDLID“

ÜKS MÄNGIJATEST ON SINISE NUUDLIGA „VIHM“

TEINE MÄNGIJA ON KOLLASE NUUDLIGA „PÄIKE“

ÜLEJÄÄNUD MÄNGIJAD JOOKSEVAD VÄLJAKUL RINGI.

„VIHM“ JA „PÄIKE“ HAKKAVAD MÄNGIJAID TAGA AJAMA.

KUI „VIHM“ PUUDUTAB JOOKSJAT, HAKKAB SEE LAPS KOHA PEAL HÜPLEMA NAGU VIHMAPIISK.

„PÄIKE“ PEAB KOLLASE NUUDLI PUUDUTUSEGA HÜPLEVA LAPSE PÄÄSTMA, ET TA SAAKS JÄLLE JOOKSMA MINNA.


HUNT JA JÄNESED

ÜKS MÄNGIJA ON HUNT, TEISED JÄNESED

JÄNESED JOONDUVAD MÄNGUPLATSI ÄÄREJOONELE,

HUNT SEISAB TEISEL POOL PLATSI

JÄNESED PEAVAD JÕUDMA TEISELE POOLE VÄLJAKUT

                 ILMA, ET HUNT NEID PUUDUTAKS.

HUNDI ÜLESANNE ON JÄNESEID PUUDUTADA.

KUI MÄNGUJUHT HÜÜAB „JÄNESED!“, SIIS HÜPPAVAD LAPSED

                 KAKS HOOTA KAUGUSHÜPET EDASI.

KUI MÄNGUJUHT HÜÜAB „HUNT!“, SIIS HÜPPAB LAPS

                 ÜHE HOOTA KAUGUSHÜPPE JÄNESTE POOLE.

KUI HUNT JÕUAB JÄNESTELE LÄHEMALE, SIIS ÜRITAB TA

                  TOENGLAMANGU KAUDU ÜHTE VÕI MITUT JÄNEST KÄEGA PUUDUTADA

PUUDUTATUD JÄNESED JOOKSEVAD TAGASI ÄÄREJOONELE

                  JA ALUSTAVAD MÄNGU UUESTI.

ESIMESENA ÜLE VÄLJAKU JÕUDNUD JÄNES SAAB UUEKS HUNDIKS  



      "MUNADE" KORJAMINE JA MUNAVÄRVIDE RATAS

Mängu kirjeldus:

Lapsed seisavad valgel joonel kuni õpetaja kallab sinistest vannidest saali akende alla murule värvilised pallid.

Seejärel veeretate järgneval lingil olevat ratast.

Ratast võib veeretada eelnevalt ka toas ja siis värvide järjekord või värvid meelde jätta.


https://wheelofnames.com/et/cqy-vpc


Mänguvariante on palju: iga laps veeretab oma värvi ja korjab seda värvi mune, õpetaja veeretab ühekaupa värve ja kõik lapsed korjavad veeretatud värvi mune, võib korjata ainult ühte värvi mune ja teised murule jätta, jne.                   

No comments:

Post a Comment