NAERULINNUD
(õpetaja Annela)
(õpetaja Annela)
Vestlesime
lastega tormisest ilmast ning proovisime maast leitud okstest
"kirjutada" oma nime esitähe (eelnevalt toas kordasime
kõikidega tähed üle).
MESIMUMMUD
(õpetajad Külli ja Kaili)
Mesimmide
õppemäng "Erinevate kodude leidmine etteantud tunnuste alusel"
Mängu
käik:
Laps
(mängujuht) näitas ette erinevaid liigutusi, häälitsusi, teised
matkisid teda, liikudes mängujuhi "koju",
mis oli eelnevalt
kokku lepitud.
Kõik
lapsed said olla mängujuhid!
Vaata tegevust SIIN!
VIKERKAARE ÕUESÕPPEPÄEV
(õpetaja Silva)
Meisterdasime lastega okstest, lehtedest ja lumekuubikutest Hamba Mari. Jutustan:
Hamba Mari lugu
Mängust
välja jäi kaheksast hambast üks, kes oskas ennast väga osavalt
ära peita.
VIKERKAARE ÕUESÕPPEPÄEV
(õpetaja Silva)
Meisterdasime lastega okstest, lehtedest ja lumekuubikutest Hamba Mari. Jutustan:
Hamba Mari lugu
Igal
hommikul käis Mari enda hambaid pesemas ning tervitas oma
säravvalgeid hambaid: Tere hommikust hambad!”. Hambad suurest
rõõmust alati vastasid: “Tere hommikust, Mari!”
M: “Küll
mul on hea meel, et mul on nii ilusad ja terved hambad!”
H:
”Jah, aga vaata, et sa meile ikka ilusasti närimistööd ka annaks
ja sööd ikka tervislikku toitu. Oleme väga rõõmsad, et meie eest
hästi hoolitsed!”
(Loeme
lastega kokku, mitu hammast on Maril suus)
Hamba
Mari läheb kööki ning ema annab hommikusöögiks neljaviljaputru.
Peale närib Mari kapsast ning kuuleb, kuidas ka hambad suus on
rahul, et saavad närimismängu mängida.
Lõunaks
aga tuleb külla tädi Malle. Tädi Mallel on üllatus ning kingib
Marile suure kotitäie lutsukomme. Tüdruk on nii rõõmus ja asub
kohe komme sööma. Nii möödub lausa terve päev, mil neiu
magusakoti kallal käib ja muudkui uusi maiustusi sisse pugib..
Samal
ajal aga hammastel tekib omavaheline vestlus:
1.
Hammas: ”Ei tea, kas Mari on meid täiesti ära unustanud? Lutsutab
muudkui seda kummalist asja, millest niipalju suhkrut välja voolab!”
2.
Hammas: „Imelik jah! Ta lubas meid ju hoida.. Nüüd terve päev
aga magusa sees elamegi. Varsti tulevad ka sööbikud ja pisikud
meile kallale. Mis siis saab?”
3.
Hammas: ”Ah teate mis! Mängime Marile vingerpussi. Niiviisi magusa
sees end leotades ja pisikuid oodates hakkab igav. Loeme õige
mängust väljalangemis luuletust ja mängime peitust!”
Kõik
hambad: „Hurraaa! Jaaa!”
(Uurin
lastelt, millist väljalangemise liisusalmi nemad teavad ja kõik
loevad hammastega ühel meelel kaasa „Üki-kaki-kommi-nommi,
vanamees hüppas üle pommi.. jne
Kusjuures
ajast-aega kõik teavad seda üht ja sama liisusalmi, aga ise seda
konkreetset neile õpetanud pole.)
(Arvutame
lastega mitu hammast alles jäi)
Õhtul
tuli Mari hambaid pesema. Pärast pesu aga jäi vaatama ja mõtlema,
et midagi oleks nagu puudu. Mis see küll on? Ei tea... No pole
hullu. Ning nii läks Mari magama.
Hommikul
hambaid pestes sai nüüd tüdruk aru, et üks hammas on ju täiesti
ära kadunud.
Mari
ehmunult: ”Mis juhtus, miks minu üks hammas kadunud on?”
Hambad:
„Ise sa neid komme muudkui lutsutasid, mis meil muud siis teha oli.
Hakkasime peitusmängu mängima!”
M:
„Häh, olete alles rumalad ja vastikud! Mina söön, mida mina
tahan ja teie peate oma tööd tegema ja ilusati suus olema!”
Nii
marssis tüdruk näost punasena enda tuppa edasi komme lutsutama.
Aga
hambad ei jätnud samuti jonni ja järjekindlalt muudkui mängisid
peitust edasi.
(Loeme
lastega liisusalmi ja arvutame. Mitu hammast kadus ära? Mitu jäi
alles.)
Lõpuks
jäi alles ainult üks hammas. Õhtul nutusena ja näost punasena
pesi Mari oma viimast hammast ning küsis: „Miks sina siis mul
ainsana alles jäid?”
(Lapsed,
mis arvate teie, miks hammas alles jäi? Lapsed teadsid öelda, et
ega hammas üksi saanud endale väljalangemise luuletust lugeda.
Kas
Marile ikka tulevad uued hambad asemele? Arvasime, et kui Mari lubab,
et hakkab vähem magusat sööma, peseb hambaid ja kasutab
hambaniiti, siis kindlasti kasvavad talle uued hambad. Aga siis on
uued hambad jäävhambad ja neid tuleb väga hästi hoida.)
Muinasjutt
muudetud endale käepärasemaks teatritükist „Lutsukomm ja 200
vanaisa”.
PÄIKESEPÕNGERJAD
(õpetaja Mariza-Monika)
Meie, Päikesepõngerjad moodustasime mahalangenud okstest silpe ja
püüdsime neid siis ka kokku lugeda.
PÄIKESEPÕNGERJAD
(õpetaja Leane)
Värskelt
maha sadanud lumi tekitas lastes tegutsemislusti. Lapsed veeretasid
suured lumepallid ja võrdlesid neid omavahel - suurem, väiksem,
kandiline, piklik jne).
Veel võrdlesid lapsed oma saapaid ja puhtale lumele tehtud jalajälgi - saapamustrit.
Veel võrdlesid lapsed oma saapaid ja puhtale lumele tehtud jalajälgi - saapamustrit.
PÄIKESEPÕRNIKAD
(õpetaja Mare)
PÄIKESEPÕRNIKAD
(õpetaja Kadri)
PÄIKESEPESA ÕUESÕPE
(õpetaja Aet)
Vaata õuesõppetegevusi SIIT!
PÄIKESEJÄNKUDE ÕUESÕPPETEGEVUS
(õpetajad Kristin ja Katrin)
Orienteerumine lasteaia loodusrajal, mõistatuste lahendamine.
PÄEVALILLE ÕUESÕPE
(õpetaja Kai)
PÄEVALILLE ÕUESÕPE
(õpetaja Silvia)
KULLERKUPU ÕPPEMÄNG ÕUES
Vaata tegevust SIIN!
PÄIKESEKIISU ÕUETEGEVUS PRÜGI SORTEERIMISEST
(õpetaja Reet)
PÄIKESEKIISU ÕUETEGEVUS
(õpetaja Merilin)
PÄIKESERATTA ÕUETEGEVUS
(õpetaja Kristi)
Päikeseratta
õuesõppe tegevus oli jääkamakate kogumine, loendamine ja
võrdlemine. Kujude ja suuruste vaatlemine. Lisaks lapsed mängisid
omaalgatuslikult poodi, kus jää oli nii raha kui kaup. Müüja ütles
mitu jääkamakat ta soovis oma kauba eest saada ning ostja pidi nii
palju talle kamakaid loendama.
PÄIKESEKILLUKE
(õpetajad Merike ja Ülle)
No comments:
Post a Comment